zondag 26 januari 2014

Hoe reinig je een vette huid?

Bijna iedereen heeft wel eens last van onzuiverheden. Bij de een is dit meer dan bij de ander. Je kan eigenlijk niets meer doen dan 't goed te reinigen!

Je kunt bijv. een regelmaat aanhouden. Als je de "schoonmaak beurten" in 2 delen verdeelt; grote schoonmaak (1x per week, bijv op een zondag) en de kleine schoonmaak (dagelijks; ochtend & avond) dan hou je je aan 'n schema vast.

Grote schoonmaak;
1) Haal je make-up eraf met make-up remover.
2) Reinig je gezicht met een face wash, dit kan gel-achtig zijn.
3) STOMEN!! Breng als je wilt 'n pealing aan, dit is niet noodzakelijk. Raad je wel aan als je ongesteld bent! Maar je kan het hiermee stomen, je kunt het ook zonder iets stomen en dan doe je "kamile thee" in het water. Zo reinigt het diep in je huid.
4) Knijp je onzuiverheden uit, ook je mee eters.
5) Doe op 'n watje alcohol 70% (van de kruidvat eigenmerk) en dep dit over de plekjes waar je je puisten hebt uitgeknepen. Hiermee doodt je de bacterien en verminder je de kans op 'n puistje.
6) Breng een masker op je gezicht, zorg ervoor dat het een reinigend masker is en GEEN VOEDEND. Want wij hebben een vette huid, dus extra's hebben we niet nodig!
7) Doe op 'n watje wat tea tree en breng dit op rode plekjes aan.

Kleine schoonmaak;
1) Haal je make-up eraf met make-up remover.
2) Was je gezicht met een face wash.
3) Breng een tonic aan.

Maar ik heb dit zelf een tijdje gedaan, en het verminderde wel but ik moest iets nieuws uitproberen.. Toen kocht ik dit WONDERMIDDELTJE van Lush. Dit is een modder masker/scrub uit de dode zee. Het is soort van klei, je moet er paar druppels water bij toevoegen. Ik pak elke avond 'n bolletje even groot als 'n knikker. Voeg ik paar druppels water bij, smeer ik het als een masker op. Na 5 min was ik dit het er scrubbend af. Zo heb je een scrub en masker in 1. Het kost maar €9,90 en met zo'n potje doe je wel 2 maanden mee als je hem vaak gebruikt. Het is biologisch, en het laat je huid erg uitdrogen. En dat is wat wij willen toch?

http://www.lush.nl/shop/product/search&keyword=dark%20angel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten